Günlük Yaşam Materyalleri ; günlük yaşam içerisinde kullanılan materyalleri içerir ve çocuğun günlük yaşamındaki etkinlikleri kolaylaştırır.
Maria Montessori ' İnsan çevresine elleriyle sahip olur ' demiştir.
Montessori , günlük hayat çalışmalarının ‘’Meditasyon’’ özelliği sonucu; çocuğun uysal bir davranış biçimi geliştirdiğini ve ‘’iç huzura kavuştuğunu’’ söylemiştir.
Duyusal Materyaller ; çocuğun beş duyusuna yönelik olan boyut , biçim , renk , ses , tat , koku gibi duyusal etkinliklerini tanımaya ve sınıflandırmaya yarayan materyallerdir. Materyaller çocuklara dünyayı açmak için anahtar verir. Montessori eğitiminin temelini oluşturur.
Maria Montessori ' Çocuğun eline koymadığınız şeyi aklına koyamazsınız ' demiştir.
Duyuların hassaslaştırılması ve odaklamayı sağlamanın sonucunda da dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu en aza indirilmiş olur yada engellenir.
Matematik Materyalleri ; çocuğun matematik zekasını soyutlamasına fırsat tanıyabilecek özellikte olan materyallerdir. Sayı çubukları , zımpara sayılar , sayı boncuğu , renkli sayılar gibi. Soyut kavramları somutlaştırır. Çocuğa basitten zora , somuttan soyuta bir sıra ile kavratılır. Montesseri eğitimi alan çocuklar ileriki hayatlarında matematikle adeta oynarlar.
Dil Materyalleri ; metal yerleştirmeler , zımpara harfler , küçük - büyük hareketli harfler , isim - fiil - sıfat kartları , resimli kitapları gibi malzemelerdir. Formal ve informal ses oyunlarıyla duyduğunun farkına varma , yazı yazma çalışmaları ( kum tepsi , metal yerleştirme , zımpara kağıdından harfler ile ) yazılı materyallerin kullanımıyla ön okuma çalışmaları ve fonetik nesne kutuları , okuma kartlarıyla ilkokuma etkinlikleri gibi çalışmalar yapılır.
Coğrafya ve Biyoloji Materyalleri ; zımpara kağıdından yapılmış ve boyanmış küreler ve yap - boz haritaları coğrafya materyalleri olarak sunulur. Yap-boz haritaları okyanusların ve kıtaların şekillerinin tanıtılmasında önemli rol oynamaktadır.
Maria Montessori ‘’Çocuklara çok küçük yaşlardan itibaren üzerinde yaşadığımız dünyanın sadece bize ait olmadığını, dolayısıyla kaynakları kullanırken diğer canlılarla birlikte paylaştığımızı unutturmamalıyız. İnsanoğlu üzerinde yaşadığı gezegenin en akıllı canlısı olmanın sorumluluğunu unutmamalıdır.’’ demiştir.
Okul Öncesi Eğitime Giriş - Pegem Akademi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder