* Yaklaşımın temelinde emici zihin ilkesi vardır ve çocuğun zihinsel faaliyetlerini ortayı çıkarmak amaçlanmıştır.
* Çocuk öğrenme etkinliklerinin merkezindedir ve lider konumundadır.
* Duyu organları ile materyallerin , şekillerin ve renklerin bilinmeyen özelliklerini keşfetmeleri için çocuklara özgür bir ortam sağlanmaktadır.
* Çocuklar bilgi edinmede oyun , gözlem ve duygularını kullanırlar , bilgilerini organize etmek için ipuçlarından yararlanır , var olan açıklamalardan hareket ederler ve çevreyle etkileşimde bulunurlar , böylece deneyim kazanırlar.
* Temel dayanaklar ; çocuğa saygı , özümleyici - emici akıl , hassas dönemler , özel hazırlanmış çevre , kendini eğitme şeklinde sıralanabilir.
* Hayali oyunlara değil gerçekliğe önem verilir , kullanılan materyallerin hepsi bu nedenle gerçektir.
* Her materyalden bir adet vardır. Bunun nedeni çocuğa her istediğinin hemen olmayacağı , beklemesi gerektiğini öğretmektir.
* Yetişkinlerin çocuğun eğitiminde yapabileceği tek şey çocuğun önündeki engelleri kaldırmak ve onun ihtiyaçlarını karşılamaktır. Çocuğun kendine özgü bir birey olduğu ve kendi kapasitesi doğrultusunda öğrenebildiği kabul edilir.
* Sınıflarda ve okuldaki diğer alanlarda çocuklar istedikleri şekilde, özgürce dolaşma hakkına sahiptirler. Aynı zamanda, sınıflarda alışılmışın dışında, farklı yaş gruplarından çocuklar bulunur. Bu sistem, çocukların birbirlerinden öğrenmelerine, deneyim kazanmalarına ve toplumsal gelişimlerine olanak sağlamaktadır
* Çocuklar ne yapmak istediklerine kendi karar verir ve istedikleri kadar ilgilenirler.
Kaynak : Okul Öncesi Eğitime Giriş - Pegem Akademi
* http://www.acevokuloncesi.org/program/farkli-program-ve-yaklasimlar/montessori-yaklasimi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder