* Öğretmenler bir rehber , bir koç görevindedir. Çünkü geleneksel bir yaklaşımla eğitim yapmazlar.
* Çocuklar dikkatli gösteri ve sunum yöntemleriyle materyaller hakkında bilgilendirilir.
* Çocuğun öğreneceği çevreyi hazırlayan , tasarlayan kişidir.
* Çocuklarından çevre ile ilişkiye girmelerinden , deneyim kazanmalarından sorumludur.
* Sınıf içinde sürekli gözlem yapıp değerlendirmeler yapar.
* Çocuğa yardım ederken ; çocuğu pasif hale getirmemeli, gelişimini engellerken bağımlı kılmaya neden olmamalıdır.
* Çocukta hangi iç güçlerin ve becerilerin ne zaman geliştiğini ve çocuğun o anda bulunduğu gelişim basamağında nelere gerek duyduğunu bilmelidir.
* Çocuğu anlamak, incelemek ve bir davranışı niçin yaptığını bilmek gerekir. Böylece öğretmen çocuğu değil, çocuk öğretmeni eğitir.
* Öğretmen tüm materyallerin, kendi yerlerinde, eksiksiz, temiz olmasını sağlar. Çalışmalar başkalarından önce, öğretmen çocuğun tamamlamış olduğu çalışmaları, şu anda durumun ne olduğu, hangi alıştırmaları tanıdığı, yeteneklerini, bundan sonra ne yapılacağı, yeni bir alıştırmanın tümünü mü yoksa bir bölümünün mü sunulacağı, ön hazırlığa ihtiyaç olup olmadığını bilmelidir.
* Çocuğun derinlerde büyümekte olan kişiliğini arayan öğretmen, hataları aramaz doğru yapması için destek olur.
Kaynak : http://www.acevokuloncesi.org/program/farkli-program-ve-yaklasimlar/montessori-yaklasimi?start=1
Okul Öncesi Eğitime Giriş - Pegem Akademi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder